
Waarom is content belangrijk voor je website?
Door het gebruik van goede en kwalitatieve content kan jouw website zich onderscheiden van de talloze andere websites en breng je een heldere en duidelijke boodschap over aan de bezoekers van jouw website. Het is duidelijk dat het succes van een website vooral wordt bepaald door de kwaliteit van de content. Door het bieden van de juiste content kan je het animo onder jouw klanten verhogen waardoor het bedrijf meer omzet zal gaan maken. Alle andere componenten op jouw website, zoals het ontwerp, de multimedia, de menustructuur en andere functionaliteiten, spelen een ondersteunende rol bij het presenteren van de content. Zo zal het ontwerp van jouw website de effectiviteit van een slogan verhogen en de afbeeldingen tot ‘leven’ brengen.
Door het bieden van de juiste content kan je het animo onder jouw klanten verhogen waardoor het bedrijf meer omzet zal gaan maken.
Leer jouw doelgroep kennen
Het ontwikkelen van een website begint altijd met een uitgebreid marktonderzoek van het marktsegment waarin jouw bedrijf actief is. Hierbij is het belangrijk dat je de belangrijkste klanten en bezoekers van jouw website (Persona’s) identificeert. Als je dit eenmaal hebt gedaan, moet je gaan bepalen hoe je deze klanten en persona’s wilt gaan benaderen. Klantgerichte slogans en slagzinnen, die zich richten op de wensen en behoeften, zijn essentieel om de aandacht van de (potentiële) klant te vangen. Jouw content moet een duidelijke waarde bieden en moet de bezoeker van jouw website aanzetten tot actie. De sleutel tot een succesvolle website is het bieden van duidelijke, relevante en trefwoord-rijke content die de juiste boodschap met kracht en overtuiging aflevert. Met de content op jouw website spreek je jouw doelgroep aan, betrek je hen bij jouw onderneming en spoor je ze aan actie te ondernemen.
Content Marketing
Waarschijnlijk heb je wel eens gehoord van Content Marketing maar heb je je hier weinig in verdiept. Content Marketing is de verzamelnaam voor alle marketing activiteiten waarmee content wordt ontwikkeld en het publiceren van deze content om klanten te werven. Hierbij kan de content worden gepubliceerd in een verscheidenheid van formaten zoals bijvoorbeeld blogs, nieuwsberichten, White papers, infographics en productinformatie. Content marketing biedt de ideale gereedschappen voor de marketing van jouw website en onderneming. Door het regelmatig publiceren van relevante en waardevolle informatie zal jouw website hoger in de zoekresultaten verschijnen, wordt jouw positie als betrouwbare expert bevestigd en kan je een relatie opbouwen met de bezoekers van jouw website.
Door het regelmatig publiceren van relevante en waardevolle informatie zal jouw website hoger in de zoekresultaten verschijnen, wordt jouw positie als betrouwbare expert bevestigd en kan je een relatie opbouwen met de bezoekers van jouw website.
Het belang van de content op jouw website
Een van de voordelen van het regelmatig publiceren van goede content is dat er een steeds groter aantal bezoekers jouw website via de zoekmachine zal vinden. Zoekmachines hechten veel waarde aan regelmatig bijgewerkte content waardoor jouw website vanzelf hoger in de zoekresultaten zal verschijnen. Het is dus belangrijk om regelmatig relevante content te plaatsen zodat je meer unieke bezoekers op jouw website krijgt. De belangrijkste functie van een zoekmachine is het vinden van de juiste content waar hun gebruikers naar op zoek zijn. Om deze reden moet je, bij het ontwikkelen van jouw website, rekening houden met statische en dynamische content. Productinformatie is bijvoorbeeld statische content omdat de informatie op deze pagina zelden van een update wordt voorzien. Een webpagina met blogs of nieuwsberichten is een dynamische pagina waarop zelfs elke dag nieuwe relevante content kan worden geplaatst. Elke extra pagina op jouw website is een potentiele nieuwe bron waarmee je nieuwe bezoekers kunt aantrekken.
Relatiebeheer
Voor een ondernemers is het uitermate belangrijk om een nauwe relatie op te bouwen met de klanten. Om deze reden is het verstandig om regelmatig relevante en nuttige content op de website te plaatsen in de vorm van blogs, nieuwsberichten, artikelen en White papers. Zorg hierbij dat deze informatie eenvoudig te delen is door de bezoekers van jouw website. Het door de bezoekers delen van een blog op de sociale media zal ook nieuwe bezoekers aan jouw website opleveren. In de loop van de tijd zal men jou gaan beschouwen als een deskundige binnen je vakgebied en is men eerder bereid om zaken met jou te doen. Als je gebruik maakt van content marketing ontwikkel je betrouwbare communicatielijnen met jouw doelgroep en kweek je vertrouwen.
In de loop van de tijd zal men jou gaan beschouwen als een deskundige binnen je vakgebied en is men eerder bereid om zaken met jou te doen.